Compostelagirl.reismee.nl

DAG 16 - MAASTRICHT/VISE : 21 KM.

Totaal : 296 km.

´s Morgens 2,5 uur bezig geweest met het uploaden van de foto´s, met een professionele foto-journalist! Dus helaas zal het erg lastig blijven in de toekomst, zeker als ik slechter Internet, of minder, heb. Om 12 uur eindelijk lopen langs de Maas, ik ben geloof ik al aardig verslaafd, ik kon niet wachten om weer op pad te gaan. Via Oost-Maarland, Eijsden, de bloesemroute, zo mooi al die velden vol met boompjes helemaal wit. Alles is hier misschien ook iets verder : de bloesem is op zijn top, de magnolia´s vallen uit, de kastanjes bloeien, de blauwe regen en seringen bloeien, wat een mooi seizoen. Door Moelingen naar Visé, en....

MIJLPAAL : definitief Nederland uit, nu echt in Belgie, en het lijkt meteen wel Frankrijk : de taal (heerlijk), een mannetje met 2 stokbroden, heerlijk boucheries/charcuteries etc, hier wordt tenminste op uitgebreide schaal geluncht en gedineerd en geborreld, la douce vie, ik hou ervan. Onderweg mijn eerste vieze kereltje : stopte zijn auto langs de weg, of ik een lift wilde, eeeeh, even nadenken, non merci !

In Visé geslapen, nog een uurtje lopen zoeken buiten het centrum, in een echt VIES huis. Hoort er ook een keertje bij, na al die Hollandse properheid, maar ik heb maar even een van de handdoeken op de grond gelegd, te ranzig. Een oudere dame alleen, invalide, man vorig jaar overleden, veel ellende in haar leven gehad, van origine zelfs Amsterdamse, het was haar denk ik allemaal een beetje teveel. Bedje met bobbel in het midden, heb toch nog redelijk geslapen, is toch steeds zo, dat lichaam is gewoon te moe.

Over lichaam gesproken : de rechterknie voel ik af en toe een beetje, soms voor soms achter, maar lopen gaat goed, op de voeten wat plekjes, maar geen pijn, zo gaat het goed, ´fingers crossed´. Ben wel een beetje afgevallen, maar niet veel, ik eet gewoon teveel.

Lunch : broodjes

Diner : kikkerbillen (ja echt,smaakt naar kip) + crudités + rode wijn

Ben weer even bij, lief zijn voor jezelf, lekker eten en drinken, tot snel; Willemijn

Reacties

Reacties

edgar

he babe, wat ga je goed man, echt top, je schrijft ook leuke verhaaltjes, succes, dikke kus ed

Wade and Ben

The boys are arriving from England tonight for the next 4 days. I cant wait to see them but it is so strange that you won't be here this weekend, will miss you heaps. I will try to translate some of your stories, they are always asking about you. Glad to read that its still going well, don't forget to take breaks for your body though... sterkte, genieten.. will have a proost for you on sat night in your honour with the gang. Love always W&B x

Ben (zelf :))

Hey Willemijn,

Ik lees al je verhalen, ik had niet verwacht dat je zo vaak zou schrijven. Ik ben soms tot tranen toe geroerd..... vind het zo gaaf dat je dit doet! Voor nu, liefs en Moedig Voorwaarts, Ben.

kaaskop1966

Bienvenue à la Wallonie.
Je vous souhaite beaucoup de plaisir à pied dans la région.
Tout à coup, appelé la Maas Meuse.
Marcher, se détendre, s'amuser et bien dormir
Henk fromage de tête

Welkom in Wallonie.
Ik wens je veel wandelplezier in deze streek.
Plotseling heet de Maas de Meuse.
Wandel, rust, geniet en slaap lekker
kaaskop Henk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!