Compostelagirl.reismee.nl

DAG 13 : THORN/MAASEIK : 10 KM

Totaal : 238 km.

Ik maak zoveel mee, en het is vaak zo intens, dat het moeilijk is om allemaal bij te houden. In Maaseik op terras, 19.30 uur, zeker nog 20 graden, geen wind. Per ongeluk mijlpaal : ben gewoon al de grens over geweest, bij Thorn, alles anders meteen, de huizen, de nummerborden, het zeer zangerige accent. Net gehoord over Alphen, niet te geloven.

De mis 's morgens in de kathedraal was heel bijzonder, zeer sfeervol, met het camino-genootschap in zwarte capes, een groot mannenkoor in smoking, en de bisschop die vertelde over de overeenkomsten tussen pelgrimeren en het leven, en verdieping. Toen Bach werd gezongen, met die geweldige accoestiek, waren er weer tranen. Tenslotte de zegening ontvangen, en we mochten een Jacobs-relikwie aanraken, de oudste buiten Spanje, die normaal achter glas zit. Daarna werden we getrakteerd op koffie en vlaai, dus het was 14 uur, toen ik de bus terug nam.

Om 15.30 verder gelopen bij Thorn, en het was de meest glorieuze middag en avond om te wandelen, met prachtig licht. Slapen in de St.Janshoeve, ooit klooster, daarna veebedrijf, nu voor toerisme, enorm groot en echt Limburgs. Hele lieve mensen, waar ik fijn mee gepraat heb, over geloven, pelgrimeren, gelukkig zijn. We doen het allemaal op onze eigen manier.

Lunch : broodje + 2x vlaai

Diner : spaghetti bolognese +rose-bier

Lief zijn , tot snel, Willemijn

Hans Schuppert

Hoi Willemijn....leuk om je weblog te lezen. Gefeliciteerd dat je de eerste grens bereikt hebt!
Dikke zoen, Hans

toos en nico

fijn dat het weer goed meewerkt ook op je tocht
Hoop dat je vind wat je zoekt op je tocht .en zeker nog veel mensen ontmoet die je op wat voor manier dan ook behulpzaam zijn op je tocht
groetjes uit middelbeers

Ton van Opstal

Is een goed idee, de bus heen en weer naar Roermond. Ga ik ook doen. Leuk dat ik je tegen ben gekomen.

Karina

Hey Willemijn,

Leuk al die foto's. Dank!

Groetje!

Marcel +Madeleine Hons-Claes

De bewoners van de Sint-Janshoeve gaan in gedachten met U mee. Wij hebben reeds pijnlijke voeten, zou dat kunnen? Zo intens dat wij dit van U willen overrnemen! De kennismaking met de Limburgers moet toch een ontdekking zijn: zingen en praten tegelijk. Het typeerd het limburgsvolk. Echt, een regio om tot rust te komen: herbronnen noemen ze dat hier en nu, het vacantiegevoel! Vergeet niet te bidden voor allen die in gedachten met U gaan...Vol houden en het gaat U goed,want onze hemelse Vader volgt U op de voet.
Nog vele lieve groetjes van ons beiden, en gelukwensen voor ieder pracht verhaal dat je ons opstuurd!

Jerry

Sometimes you describe so beautifully and realistically I feel like I am walking next to you !
Lieve Groetjes Jerry xx