Compostelagirl.reismee.nl

DAG 12 : WEERT/THORN(ROERMOND) : 22 KM

Totaal : 227 km.

Another superday, warm en aangenaam briesje. Van Weert naar Tungelroy, Ell, Hunsel (Jacobuskerk), Ittervoort, Thorn, het witte dorp. Met de bus naar Roermond, van de route af, en morgen weer terug naar hetzelfde punt. Vaker pauzeren met dit mooie weer, dat loopt toch een stuk beter.

In Roermond bij chicque hotel de sleutel halen van de refugio onder de kathedraal, verblijfplaats voor pelgrims. Je betaalt 5 Euro, krijgt een beschrijving met 3 sleutels, en even later heb je een bedje in de gewelven van de kathedraal. Douche en alles erbij, helemaal niet slecht, voor het eerst in mijn slaapzak geslapen, als een roos, eindelijk een echte pelgrim. Het zijn klapbedjes die uit de muur komen. Ben een biertje gaan drinken op het plein voor de kathedraal, toen ik terugkwam was er mijn eerste echte mede-pelgrim, uit Kerkrade, net vertrokken van huis. Lekker vis gegeten in echt Limburgs restaurantje, heerlijk.

Lunch : asperge-kroket(!) + krentenbol + pilsje

Diner : kabeljauw + witte wijn

Lief zijn voor elkaar, tot snel, Willemijn

Karina

Aspergekroket? Hmmm.. ik ga straks googelen. Fijn dat je een paar dagen goed weer hebt gehad! Toi toi!!

Mark Coutinho

Inderdaad... Aspergekroket?? Nooit van gehoord! Maar klinkt wel erg lekker.
Nog geen krampen, blaren of ander lichamelijk ongemak?