Compostelagirl.reismee.nl

DAG 10 - STEENSEL/LEENDE : 22 KM.

Totaal : 205 km.

Via Broekhoven, naar Timmereind (bij Achtereind, misschien een leuk dorpje voor een grote groep vrienden van mij om samen te gaan wonen?), Loon, een prachtig oud brinkdorp met zandwegen., naar Valkenswaard. Het is steeds alsof je dan als een soort cowboy uit de wildernis de beschaving weer binnenkomt. De vroege ochtenden zijn een belevenis, geen moeite als je elke avond om een uur of 10 indiepe slaap valt. De vogels houden Elisabeth- concoursen, de belofte van weer een mooie dag. Loop in Brabant op alleen maar zandwegen, een fantastisch wandelland. Slapen in mooie grote verbouwde boerderij bij dame alleen, ze doet een wasje voor me, heerlijk. Vies gegeten in lokaal cafetaria.

Nog een belangrijke reden voor mij om te lopen : mensen die een belangrijke rol in mijn leven hebben gespeeld, met wie ik een bijzondere band heb gehad, die veel te vroeg zijn weggegaan. Zij hebben mij thuis elke dag, en nu vooral , geinspireerd : nu doen waarje hart je toe drijft, niet wachten zoals ik zolang heb gedaan, op betere tijden, dingen die veranderen, mensen, gebeurtenissen. Jacob, Jakobien, Willem-Jan,dankjulliewel. Viel me nog niet lang geleden op, dat de naam Jacob, de heilige naar wie ik 5 maanden aan het pelgrimeren ben, veel voorkomt in mijn leven, en dan heet mijn moeder ook nog eigenlijk Jacoba!

Wie in zijn hart plaats maakt voor anderen, zal zelf onderdak vinden - Inayat Khan

Lief zijn, tot snel, Willemijn

Reacties

Reacties

Rajev Calten Houwing

Hey lieve Wil,

Wat een superleuke verhalen schrijf je iedere dag! Ik volg je trouw, en zie j stukje bij beetje meer genieten, dieper ingaan op wat je bezig houdt en wat eigenlijk telt. Zeer inspirerend!

Geniet van alle indrukken, geniet van deze geweldige belevenis zodat iedereen die je volgt kan meegenieten van je verhaal!

Dikke zoen en knuffel, ook van Arno!
xxx, Rajev

Hans (die lange)

Hey Willemijn,
Gaat lekker met je meid. Goede km's! Recht zo die gaat.... Ik hoor dat je veelal heel goed bij jezelf kan blijven. Heerlijk en bedenk: je bent veel meer dan alleen maar 'vlees en bloed'. Mooi ook dat je degenen die nu al 'helemaal dat andere' zijn zo met je meeneemt! Gistermiddag met Ben op de motor een paar uurtjes naar Zandvoort geweest. Qua temperatuur kon het maar net, maar wel toch behoorlijk verkleurd. Lekker voor Wasteland :-) Geniet jij van de mensen op je pad en de prachtige natuur! Kus Hans

Karina

Zo, alweer meer dan 200 km! Goed zo!!

Hans L.

Hoi Willemijn,
Ik geniet iedere dag van je verhalen, zou zomaar een dag met je mee willen lopen. En wat mooi dat tijdens het wandelen in 'mijn' brabantse land (ja, ja, roots verraden zich nooit) ons aller Willem Jan bij je naar boven komt in je gedachten.... Pikte hier zelf een traantje weg !
Hans

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!