Compostelagirl.reismee.nl

DAG 8 : KAMPINA/MIDDELBEERS : 21 KM

Totaal : 165 km.

Even een paar reacties op reacties. Foto's heb ik wel gemaakt, maar heb ze nog niet kunnen uploaden, hopelijk over een paar dagen bij bekenden in Maastricht.

Een camino-gesprekje noem ik maar de vele conversaties die ik heb gedurende de hele dag, met voorbijgangers, mensen op een terras, waar ik slaap, over wat ik doe, en die meestal toch heel snel de diepte ingaan en to the point komen, wat erg bijzonder is.

Wat betreft de Camino-couch-therapy : er zijn inderdaad veel mensen die dit doen vanwege zwaarwegende redenen, een verlies/rouwverwerking, een periode afsluiten/beginnen, proberen erachter te komen wat ze willen in het leven, ontslag, etc. De meesten doen overigens 'slechts'de echte Camino in Noord-Spanje van 780 km, niet vanaf thuis zoals ik. Het alleen maar fysiek bezig zijn met lopen, slechts focussen op 'zelf'zonder alle dagelijkse beslommeringen, het leegmaken en loslaten is goed voor iedereen, daar ben ik van overtuigd. Zoals andere vormen van aan jezelf werken, zonder dat dat direct praat-therapie hoeft te zijn. Ik merk het nu al bij mezelf : terwijl ik loop, na iets meer dan een week, gaan mijn gedachten vrij over van alles, van zeer plat tot filosofisch. Voor mij is de reden voor dit avontuur denk ik niet een van die zware redenen, maar een voortzetting van een ontwikkelingsproces, en ik weet dat het goed voor me is en dat ik er blijer en beter van word, ook van de 'tegenslagen' en de moeilijke momenten, het is een groot symbool voor het leven. Morgen meer.

Slapen doe ik in Middelbeers, bij lieve mensen met hondje die meteen vriendjes wilde worden, wat ze anders nooit deed, dieren herkennen goed volk natuurlijk..:-). Langs de Beerze gelopen, erg mooi, wilde paarden aangeraakt, maar erg koud, al regende het niet. Toch jammer, dan eet je even snel iets op een bankje ofzo, maar dat kan niet te lang, want dan koel je af, en de weinige tentjes waren dicht. Maar ik klaag niet, zeer verwend met prachtig wandelweer, nu weer zomer, daarover later meer.

Lunch : krentenbollen + appels + banaan

Diner : shoarma-schotel + rode wijn

Lopen is niet moeilijk, gewoon een voet voor de andere zetten.

Tot snel, lief zijn voot elkaar, Willemijn

Reacties

Reacties

wade price

im so happy to read that its all going well, apart from some cold weather... but that will change... let your mind release, enjoy the camino gesprekje's-thats what its all about!

your an inspriration babe, we are so proud! xx

Karina

Hey hey,

Ik ben heel blij dat er binnenkort ook foto's verschijnen. Zo benieuwd! Hopelijk wordt het de komende dagen steeds warmer en aangenamer om te lopen. Toi toi!
Groetje van Karina

dennis de bengel

goed om te horen dat alles goed gaat!
tip:als je nou onderweg niet zoveel kwebbelt met al die mensen gaat t misschien allemaal wat sneller! #jewordgemist.nl
denkend aan al je blaren en zere schouders drink ik nog een ijskoud biertje op je!

fam de kroon middelbeers

leuk om te lezen dat het goed gaat met je
Veel succes op je verdere tocht we lezen met plezier je verslag\
groetjes van hondje tosca

kaaskop1966

Mooi om te lezen, je wandeltocht door de Kempen.
Pas maar op voor de bokkenrijders, die schijn je daar ook te hebben.
P.S. Ik zou ook wel foto's willen zien, en dan maar niet van je voeten,,,

Raymond

Hey Willemijn!! Wij zijn net terug uit Bali en lezen dat je nu al 165 km hebt gelopen! Top joh! Wellicht is het nu wel meer! We volgen je op de voet :-)

Ton van Opstal

Vandaag naast je gezeten op het terras bij de kathedraal in Roermond. Samen de zegen gehad. Ik moet nog wachten tot 9 juli maar dan ga ik je voetstappen zoeken. Je zag er energiek en ontspannen uit. Heel veel mooi weer gewenst.
groeten uit eindhoven

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!