Compostelagirl.reismee.nl

DAG 7 - DEN BOSCH/KAMPINA(BOXTEL) - 22 KM

Totaal : 144 km

Een mooie, intense, zware, mooie dag, 'never boring'.

Een volkomen verlaten Den Bosch uit om 9 uur, bij lunchroom goed ontbeten en ingeslagen, want weinig mogelijkheden voor de rest van de dag, voornamelijk door de natuur. Perfect wandel-half-zonnetje. Een lief camino-gesprekje met een oude heer op een bankje langs een rivier, en ik kwam middenin het bos een blinde man tegen die met zijn hond aan het wandelen was, toch heel bijzonder. Voor het eerst meer door de bossen, de hele dag bijna alleen zandpaden, de ideale ondergrond, asfalt gaat pijn doen, gras wordt modderig. Bij Belvert een droom-camino-zandweg : zo moeten ze vroeger allemaal geweest zijn, breed met bomen, door het weide-landschap, betoverend, zo'n 2 km lang.

In de Kampina (latijn voor wild veld) eerst door sprookjesbos met beek, dan heel lang over de heide, heb extra kilometers gemaakt naar slaapplek, in mooie verbouwde boerderij bij Boxtel. Kon eindelijk verhaaltjes updaten! Gegeten in lokaal restaurantje, een enormeberg vlees, Willemijn is van best wel zeer gezond-bijna geen vlees-etende foodie, geworden tot carnivoor en vetliefhebber, je moet wel, jullie herkennen me nu helemaal niet meer...

Lunch : gevulde koek + vlaai + croissant + fruit

Diner : gegrild vlees +rode wijn

Lieverds, ik mis jullie, dank voor alle lieve reacties, lief zijn, tot snel, Willemijn

Reacties

Reacties

Hans (die lange blonde...)

Lieverd, wat toch leuk om je avonturen te lezen!
Realiseer me wel dat, terwijl ik er makkelijk doorheen lees, jij het allemaal aan den lijve hebt doorgemaakt en dat is nog andere (gevulde) koek!
Volgens mij doe je het heel goed en mag je heel trots zijn op zo'n 'fier' begin van je tocht. Ik hou het toch maar bij 4 x krachttraining en een uur spinning per week. En vanavond met de guys naar 'Gooise Vrouwen' onder het genot van een wit wijntje waarschijnlijk. Hoop dat ze niet te hard (en te hoog) gillen.... Ik denk aan je en zie uit naar je volgende verhalen. Geniet van alles en wees ook voorzichtig. We moeten het met onszelf doen! Ondanks het feit dat menige lezer er nog van alles bij zal bedenken weten jij en ik in ieder geval wat ik bedoel :-) Dikke kus van Hans.

Karina

Tof dat het zo goed gaat! Groetje uit het natte Amsterdam..

jacobine

Al heel wat kmtjes gelopen..........................

en het wordt alleen maar mooier voor je!!!!

vlaaien in Limburg en kaasjes in Belgié,mmmmmm.

dag lieve Willemijn,ik volg je.

Jerry

Hello schat ! We miss you too ! Very much enjoying reading your daily reports ... I almost feel like I am travelling with you !!
Very Dutch lunch today btw ;-)
Love and hugs E & J

Tanja

Beste Willemijn,
ik ben geboren in Den Bosch en weet hoe mooi de Kampina is, dat is inderdaad echt genieten. Ik kom altijd thuis als ik D.B. binnen rij.
Geniet van het mooie Brabantse land.
Wade en ik vragen ons af wat een camino gesprekje is?
Lieve groet van Tanja, friend of Wade

kaaskop1966

Belvert ? Nooit van gehoord.
En Boxtel ken ik alleen maar van het bord van de afslag op de snelweg A2
Ga door met je topografie, zo leert deze kaaskop nog eens wat.
Groet, Henk

Manuela Anthonissen

Hoi Willemijn,

We hebben elkaar in Heusden op het terras ontmoet. leuk dat we het adres van je blog hebben gekregen. Met oprechte belangstelling ga ik je dappere onderneming op de voet volgen. Voor nu toi, toi, toi. Het buitenland is in zicht! Grtjs Manuela

Ismael Knijnenburg

Dag lieve schat,

Fijn te horen dat het goed met je gaat en dat je geniet!!!
Heel veel DIKKE zoenen en knuffels!!!!!!!

Is

Nanda

Hoi Willemijn,
Je ploegt dapper voort, zie ik. Ik heb zeker die dag dat het zo regende (na Bodegraven) veel aan je gedacht. Ik had de wind mee, en prees de hemel daarvoor. Maar jij had hem tegen. Evengoed zeiknatte voeten gekregen omdat goretex niets helpt als de regen van de bovenkant naar binnenloopt. Intussen heb ik een regenbroek aan mijn verzameling toegevoegd.
Ik zit nu in Heddon-on-the Wall (15 km ten Westen van Newcastle). Vanwege mijn beginnende hielspoortje doe ik het rustig aan (lief zijn voor jezelf, h`e) . Gelukkig gaat het de laatste twee dagen een stuk beter. Het is hier heel mooi weer en de komende week blijft dat ook zo, heb ik net gezien. Ik hoop dat het klopt.
Ik zal je zo af en toe nog wel volgen als ik gratis bij internet kan, zoals vandaag. En anders lees ik je wel weer als ik terug ben, eind mei. Jij bent dan nog volop aan het lopen. Een raar idee.
Het ga je goed! niet te hard gaan, he.

Nanda

astrid verwegen

hoi Willemijn,,ik ben Astrid uit den-Bosch 45,jaar en van plan de tocht te lopen in 2016,,ik voed me nu met alle informatie die ik krijgen kan,, en jou blog,,spreekt me zo aan,, omdat ik mezelf herken in jou,, hoe je praat en alles uitlegt,, ik lees je hele verslag, en stuur je nu dit bericht omdat je net in den-Bosch was aangekomen,, waaruit ik zal vertrekken,, en ik zal dezelfde route lopen,, ik zou je graag eens spreken als je die moeite wilt doen voor mij,,voor nu mijn complimenten,,en respect voor jou,, mooi reisverslag,, xxx astrid

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!