Compostelagirl.reismee.nl

DAG 3 - BODEGRAVEN/HAASTRECHT - 16 KM

GEEN beste dag vandaag. wat voorspeld was : veel regen, een lage grijze lucht waarvan je weet dat het niet meer gaat stoppen, en dat was ook zo. Binnendoor naar de Reeuwijkse Plassen, nog 2 km overkeerd gelopen, dat zul je altijd zien. Twee uur door de regen naar koffie met appeltaart, vol goede moed opgedroogd weer naar buiten, en dan begint het pas echt : stormwind en steeds hardere regen, dacht je dat je wat had meegemaakt, van Waardhuizen...Verstand op nul en gaan met die banaan. De hele dag loop ik met een capuchon, en zie niet veel van de omgeving. Wanneer de regen iets vermindert, voel ik me opgelucht, maar de wind is intussen tot storm aangewakkerd, waardoor in met die windvangende rugzak bijna de plas inwaai...witte koppen op het water, het lijkt de oceaan wel...

Nat en verkleumd kom ik aan in een rijtjeshuis in Haastrecht (langs Gouda gelopen), bij een hele lieve mank-lopende vrouw, opwarmen met heel veel thee, en een hete douche. In het hele dorp geen Internet te bekennen. Gegeten in eetcafe, terug op kamertje klein dipje, gaat dit zo 5 maanden? Nee tuurlijk niet, morgen is alles beter...Heb nog steeds last van mijn linkerschouder, maar lijkt beter te gaan, lichaam moet langzaam wennen.

Lunch : koffie met twee stukken appeltaart

Diner : knoflooksoep en kaasjes

Reacties

Reacties

Jacobine

Hé Willemijn,

Bij alles: de tocht gaat vooral naar binnen...
En wat het weer betreft: je loopt richting het Zuiden!!!!!
Go Girl en Slow down.
Kus, je nicht(je)(haha,inmiddels 53 jaar) Jacobine

Eelco Goosen

Hallo lieverd, hier is het nu zondagochtend 03 april. Jerry en ik hebben eens lekker uitgeslapen. Lagen er pas om 04.00 uur. De buurtjes wilden graag een avond uit en wij hebben met hun kinderen heel veel ijs en zoutjes gegeten. Nu aan de thee en jouw verslagen aan het lezen. "De kop is eraf" zullen wij maar zeggen. En zo te horen ben je nog steeds niet gewend aan het Nederlandse weertype. Het is inderdaad maar goed dat Santiago in het zuiden ligt, want een tocht naar het noorden had je toch naar mijn idee wat minder getrokken. :).
Gisteren voor Jerry een Guardian gekocht en in de travel bijlage staat een interessant artikel over "The Big Trip", "Walk this way". De link vind je hieronder.
http://www.guardian.co.uk/travel/2011/apr/02/santiago-de-compostela-camino-pilgrimage
Ik moest erg lachen, want er staat dat "the camino is a mobile therapist's couch for mildly troubled souls". Dat is een interessante uitspraak. Iets om over na te denken.
Nou lieverd, ik ga effe aan mijn flight safety. Gaat allemaal gewoon door. Lieve groeten van Jerry en Eelco. xx

kaaskop1966

Het groene hart werd dus wat meer het natte en grijze hart.
Ik hoop dat je dit weekend van het zonnetje hebt kunnen genieten.
Groetjes, Henk

Karina

Dinsdag wordt een regenachtige dag en daarna steeds meer kans op zon. Toi toi!

Wade and Ben

Oh god I cant wait till you get some better weather, poor thing... it will get better... hang in there!!

we are thinking of you all the time.

lots love US xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!