Compostelagirl.reismee.nl

DAG 1 - VONDELPARK,AMSTERDAM/DE KWAKEL - 24 KM

Lieve allemaal,

ik ben zo gezegend, ik heb de blessing van de bisschop in Roermond eigenlijk niet meer nodig. 's Ochtends om 9.30 bij het Blauwe Theehuis uitgezwaaid door lieve vrienden en zus, met een brok in de keel, tranen in de ogen, en een steen in de maag. Hoe bizar en surrealistisch, al zwaaiend, met een enorme tros ballonnen van soulmate Wade, om LOS TE LATEN. Drie heb ik er aan breed glimlachende kindjes gegeven, de rest in het Amsterdamse Bos losgelaten in een stralende azuurblauwe lucht, en voelde me warm en licht.

Een mooie route gelopen op een stralende zomerdag, langs de Westeinder Plassen, Kudelstaart, achter de watertoren ligt die enorme Ark van Noach die nieuw gebouwd is. Gelunchd in Aalsmeer, de eigenaresse had vorige week voor het eerst twee Compostela-gangers voor het eerst, en ze viel bijna van haar stoel toen ze nog zo'n gek op haar terras had. De laatste kilometers vielen natuurlijk wat zwaar , was uiteindelijk 24 km.

Slapen bij Ine, onder de Kwakel, in een bedstee, uitzicht over de weilanden, erg gezellig, heerlijk ontbijt. Er is weinig fijner dan aan het einde van een lange dag wandelen aan te komen, die rugzak met 11,5 kilo af te doen, schoenen uit, en te gaan zitten, een douche te nemen, alsof er 3 schoonmoeders de deur uit zijn. Dat is dus het pelgrimsleven.

Het lichaam doet het goed : meeste last van mijn schouders, de rugzak versteld, beetje van de rest, goed ingesmeerd, hoofd en hart zitten goed.

Primeurs 1e dag : 1e camino-gesprek op straat(menden herkennen je aan de schelp op je rugzak), 1e plas in het bos, 1e tranen, 1e oor-tot-oor-smile, 1e pasgeboren lammetje. Het is beonnen, ik ben er nog niet helemaal...

Lunch : bruine bol gezond.

Diner : speklapje, aardappels, spinazie, biertje.

Wees lief voor elkaar, tot snel, Ultreia, Willemijn

Reacties

Reacties

Hanneke

Wow, dat klinkt allemaal goed Willemijn! X

Hans

Lieve Willemijn, je eerste dag zit er op en je bent dus ook daadwerkelijk in (bij) de Kwakel aangekomen....HOERA! Zo bizar je met je ballonnetjes te zien weglopen in (uit :-) het Vondelpark, wetende dat het slechts het begin is van een enorme avontuurlijke tocht. Over 'loslaten' gesproken. Leuk om je verslag te lezen en moest zo lachen om je opmerking over die 3 schoonmoeders.....! Wat had je ook prachtig weer, vandaag is het veel bewolkter hier (en bij jou ws hetzelfde, zo ver ben je nog niet van ons weg :-) Ik hoop dat je een hele lekkere 2e dag hebt. Vind je heel stoer hoor!
Liefs X Hans

katrin

Go girl, go!

kaaskop1966

De eerste stappen.
Van het laagland naar het hooggebergte.
Je komt misschien nog in Utrecht de komende dagen.
Hier een tip
http://www.jacobikerk.nl/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=85&Itemid=76
Groet, Henk

Eelco Hilgersom

Ik volg je op de voet! You go girl!!!
xxx

Jerry

Sounds like you got off to a good start !! Been thinking about you today xx

Arjan en Don

Helaas konden wij je niet uitzwaaien ( we zijn vast vooruit gevlogen;-) ) maar het vertrek was goed als ik dat zo lees. Idd een heerlijke opmerking over die 3 schoonmoeders! Meid, zet hem op en weet dat iedereen die om je geeft met je meereist in je hart. Dikke zoen Arjan en Don.

Mark Coutinho

24 Kilometer... Ik word al moe als ik eraan dénk! En dan te bedenken dat dit slechts het begin is.
Blijf genieten!

Mark

Hey Willemijn, fijn om te lezen dat je een vliegende start hebt gemaakt. Enjoy the ride en ik zie aan je eerste verslag al dat je met volle teugen geniet. Ik wandel graag een stukje met je mee in gedachten!

Alex Moisseev

Hey, schat!

Heel trots op jou! Een goed begin is een halve werk - en die ging goed, zo te horen. De rest wordt dus ook voorspoedig en je zal je doelen (allen van ze) zeer zeker bereiken.

Succes,
Dikke kus,

Alex.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!