Compostelagirl.reismee.nl

COIMBRA - MEALHANA (23 KM)

Dat ik lang niets van me heb laten horen, wil niet zeggen dat ik niets heb meegemaakt, of niet heb gelopen, integendeel.

Twee weken lang heb ik geleerd wat echt bergwandelen is, op de vier mooiste plekken van Oostenrijk. Ik heb dingen gedaan en ben over persoonlijke grenzen gegaan, langs randen zonder enige houvast op grote hoogten, hangend aan klimkettingen -en hekjes, springend van grindhellingen. Doodeng, en prachtig. In oktober ga ik naar Madeira, met oud&nieuw naar Berg en Dal, en volgend jaar hopelijk meer.

De afgelopen weken heb ik doorgebracht in de spaanse Pyreneeen, om een 8-daagse wandelreis te organiseren vanuit Ripoll, prachtige tochten heb ik verkend. Alles zelf geregeld en op poten gezet, heel spannend, ik ben zelf de gids volgend jaar derde week mei en tweede week juli, dus kom maar op.

Na een dag -en nachtelijke treinreis, in stampvolle treinen, ben ik vandaag begonnen aan de Camino Portugues vanaf Coimbra, heerlijk weer lopen in het oude vertrouwde ritme, als een warm bad. Coimbra is een prachtig oud stadje, aan de Douro, en ook Portugal is erg goedkoop, een menuutje met wijn eet je voor 7-8 euro, vanmiddag een groot broodje worst met biertje voor 2,10, ik dacht dat het een vergissing was. En toch is alles anders hier, de huizen, het eten, de mensen, ze zijn heel vriendelijk maar minder uitbundig, en ze spreken engels. Ik heb vandaag veel over asfalt gelopen, maar wel lekker, mooie route over echt platteland, simpele dorpjes, moestuinen, cafeetjes, stilte, ik heb het gemist. Vell eucalyptus hier, zoals in het noorden, die weliswaar lekker ruikt, maar lelijk is en al het grondwater opzuipt. Er zijn geen vogels meer, maar cicaden die klinken als wekkers. Het is heel warm, maar vandaag bewolkt, beetje benauwd, goed om te lopen. Ik slaap in een nieuwe albergue, iets buiten het dorp maar verbonden aan een hotel en restaurant. Prachtige ruime slaapzaal met zitjes en veel douches, erg netjes en schoon. Je slaapt voor 10 euro, en ik ga heel lekker eten. Er is nog een andere pelgrim, en die komt uit....Ripoll!, het dorp waar ik net twee weken heb gezeten en waar de reis vandaan gaat, echt ongelooflijk, in zo'n groot land....

Over drie weken ben ik terug in Nederland, en daar heb ik veel zin in na anderhalf jaar, mijn etage, Amsterdam, mijn familie en vrienden. Ik ga heel hard op zoek naar meer nevenbezigheden, tips van harte welkom, wie weet wat er nog meer op mijn weg komt. Lieve allemaal, tot snel, lief zijn voor elkaar, buen camino, Willemijn.

Reacties

Reacties

Wade

Enjoy the last few weeks, cant wait to see you soon x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!